آیا یوتیوب برای شما مناسب است؟ 5 دلیل برای حفظ آن در استراتژی بازاریابی 2022

آیا یوتیوب برای شما مناسب است؟ 5 دلیل برای حفظ آن در استراتژی بازاریابی ۲۰۲۲
یوتیوب یک وب سایت و برنامه است که به کاربران خود امکان ایجاد، اشتراکگذاری و تماشای ویدئو را میدهد. یوتیوب به دلیل تعداد زیاد ویدئوهایی که میتوانید در آنجا پیدا کنید، تقریباً در مورد هر موضوعی که فکرش را بکنید شناخته شده است و اگر نتوانستید آن را پیدا کنید، میتوانید آن را ایجاد و آپلود کنید تا با دیگران به اشتراک بگذارید.
یوتیوب از زمان معرفی خود در سال ۲۰۰۶ به یکی از بزرگترین شبکههای اجتماعی تبدیل شده است و همچنان به رشد خود ادامه میدهد. سادگی ایجاد، آپلود و بهاشتراکگذاری ویدئوها یکی از دلایل توانایی یوتیوب در جذب بینندگان و تولیدکنندگان محتوا است. این محبوبیت فرصتی برای بازاریابان است تا از YouTube برای رشد برندهای خود در سال ۲۰۲۲ استفاده کنند.
آیا YouTube همچنان یک پلتفرم بازاریابی خوب برای مشاغل در سال ۲۰۲۲ است؟ در اینجا برخی از افکار در مورد گنجاندن YouTube بهعنوان بخشی مؤثر از کمپینهای شما وجود دارد.
آیا یوتیوب به عنوان یک شبکه اجتماعی با چالش هایی مواجه است؟
آیا یوتیوب در حال مرگ است؟ درحالیکه یوتیوب همچنان سهم زیادی از محبوبیت رسانههای اجتماعی مبتنی بر ویدئو و پایگاه کاربران دارد، رقابت رو به افزایش است. برنامههایی مانند TikTok، Instagram و Twitch همگی برای داشتن مخاطبین همپوشانی با YouTube رقابت میکنند.
درحالیکه یوتیوب تا مرگ فاصله زیادی دارد، باید سختتر تلاش کند تا مخاطبان خود را حفظ کند زیرا این رقبا همچنان به محبوبیت خود ادامه میدهند.
آیا یوتیوب هنوز یک پلتفرم بازاریابی خوب است؟
آیا یوتیوب هنوز یک پلتفرم خوب است؟ درحالیکه یوتیوب بیش از بسیاری از پلتفرمهای رسانههای اجتماعی وجود داشته است، با سرعت زیادی به رشد خود ادامه میدهد.
تا سپتامبر ۲۰۲۱، یوتیوب ۲ میلیارد کاربر داشت، از ۸۰۰ میلیون کاربر در سال ۲۰۱۲. در حال حاضر از نظر ترافیک کلی رتبه دوم را دارد و ۴۳ درصد از کل کاربران اینترنت جهانی به یوتیوب ماهانه دسترسی دارند. روزانه ۷۲۰۰۰۰ ساعت ویدئوی جدید در یوتیوب آپلود میشود.
برخلاف برخی از رقبای خود، مخاطبان یوتیوب هنوز دارای سنی گسترده هستند. در ایالات متحده، ۷۴ درصد از بزرگسالان و ۷۷ درصد از افراد ۱۵ تا ۳۵ ساله یوتیوب را تماشا میکنند. درحالیکه این یک مخاطب بسیار زیاد است، اما نکته کلیدی برای بازاریابان این است که بفهمند آیا این مخاطبان برای برند شما مناسب هستند یا خیر.
به دلیل این فالوورهای زیاد، بسیاری از بازاریابان بر روی کانالهای یوتیوب با بیشترین مخاطب تمرکز میکنند. بااینحال، تعداد زیادی از مردم زمان خود را در کانالهایی غیر از محبوبترینها صرف میکنند. بازاریابان میتوانند با تنوع بخشیدن به یک کمپین و تمرکز بر برخی از کانالهای دیگر که مخاطبان یک برند بازدید میکنند، آگاهی از برند را افزایش دهند. یوتیوب ابزارهای هدفگیری منحصربهفردی دارد که در کانالهای دیگر یافت نمیشوند.
کدام صنایع در یوتیوب حضور دارند؟
اگرچه نمیتوان گفت که تقریباً هر صنعت روی کره زمین در یوتیوب فعال است، برخی از صنایع موفقتر از سایرین بودهاند.
YouTube برترین تبلیغاتی را که کاربرانش هرسال برای تماشا انتخاب میکنند ردیابی میکند و آنها را در تابلوی امتیازات YouTube Ads نشان میدهد . در سال 2021، فناوری، سرگرمی و خودرو از جمله صنایعی بودند که بیشترین تعداد بازدید از تبلیغات را داشتند.
دلایل برای ادامه بازاریابی در یوتیوب
آیا تبلیغات YouTube همچنان موثر هستند؟ در حالی که برخی از صنایع در استفاده از یوتیوب به عنوان یک پلت فرم بازاریابی رسانه اجتماعی بهتر از سایرین عمل می کنند، در زیر پنج دلیل وجود دارد که چرا بیشتر صنایع باید بازاریابی را در YouTube شروع کنند تا به مشتریان خود دسترسی پیدا کنند.
1. مصرف ویدئو همچنان در حال رشد است
۲. پذیرش تلفن همراه به افزایشپذیرش ویدئو ادامه میدهد
آن تلفنها و تبلتهای بزرگتر و قدرتمندتر به مردم این امکان را میدهند که محتوای ویدیویی بیشتری را در دستگاههای تلفن همراه تماشا کنند. افزایش پذیرش موبایل باعث پذیرش ویدیو می شود.
هر انسان به طور متوسط روزانه با ۳۴ گیگابایت اطلاعات دیجیتال بمباران می شود. در حالی که خواندن متن به زمان نیاز دارد، یک ویدیوی کوتاه می تواند همان پیام را در کسری از زمان ارسال کند. علاوه بر این، کاربران تلفن همراه در معرض فرکانس بالاتری از محتوا نسبت به کاربران دسکتاپ یا لپتاپ هستند. اگر بازاریابهای دیجیتال بتوانند محتوای ویدیویی خود را کوتاه و دقیق نگه دارند، میتوانند پیام خود را به طور مؤثرتری منتقل کنند و بینندگان به احتمال زیاد آن را حفظ کرده و به آن عمل میکنند.
3. ارزش بازاریابی یوتیوب بیشتر از تلویزیون یا رادیو، بهای بیشتری را به همراه دارد
بازاریابی دیجیتال از بازاریابی تلویزیونی و رادیویی پیشی میگیرد و این شکاف همچنان در حال افزایش است. در اینجا سه دلیل وجود دارد:
- بینندگان بیشتر از تلویزیون به یوتیوب توجه میکنند. بینندگان تبلیغات تلویزیونی را از دست میدهند، زیرا تبلیغات تلویزیونی چندکاره هستند، در کانال گشتوگذار هستند، یا پیامهای تبلیغاتی تلویزیونی را جذب نمیکنند.
- یوتیوب امکان هدفگیری دقیقتر و تنظیمات سریع را فراهم میکند. این بدان معناست که کمپینها را میتوان راحتتر بهسرعت بهینهسازی کرد تا عملکرد را بهبود بخشد.
- اندازهگیری KPI YouTube یک کمپین مؤثر را تضمین میکند. موفقیت کمپین را میتوان با تنظیم شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) و استفاده از دادهها و تجزیهوتحلیلها برای ارزیابی اثربخشی ردیابی کرد.
۴. تبلیغات یوتیوب نسبت به تلویزیون یا رادیو رابط کاربری بسیار آسانتری ارائه میدهد
تبلیغات یوتیوب هنوز نسبتاً ارزان هستند و ایجاد، مدیریت و اندازهگیری آنها بسیار آسانتر از تبلیغات تلویزیونی یا رادیویی است.
ایجاد یک حساب YouTube Advertising و راهاندازی یک کمپین ویدئویی فقط چند مرحله طول میکشد و YouTube کاربران را در این فرایند راهنمایی میکند. یوتیوب چندین قالب تبلیغاتی دارد که میتوان بر اساس آنها انتخاب کرد که به بهترین شکل نیازهای یک برند یا کمپین را برآورده کند.
تبلیغات YouTube دسترسی به انبوهی از دادهها را فراهم میکند. اگر یک بازاریاب اعداد را دوست داشته باشد، میتواند دادههای خام را در معیارها و گزارشهای تبلیغات ویدئویی مشاهده کند. اگر ترجیح میدهند تجزیهوتحلیل دادهها را ببینند، میتوان از ابزارهای داخلی YouTube برای تجزیهوتحلیل عملکرد تبلیغات استفاده کرد. این اطلاعات بینشهای ارزشمندی را در مورد تعامل تبلیغات با مخاطبان و نحوه واکنش بینندگان ارائه میدهد. این به بازاریابان این امکان را میدهد که سریعتر و آسانتر کمپینهای خود را بر اساس عملکرد تبلیغاتی با بینندگان تطبیق داده و تغییر دهند. یوتیوب یک سایت رسانه اجتماعی و برنامه فوقالعاده محبوب است که به کاربران خود امکان ایجاد، اشتراکگذاری و تماشای ویدئوها را میدهد. این یکی از بزرگترین شبکههای رسانه اجتماعی با بیش از ۲ میلیارد کاربر و ۷۲۰۰۰۰ ساعت ویدئوی جدید آپلود شده در روز است. یوتیوب یک فرصت فوقالعاده و همچنان درحالرشد برای بازاریابی رسانههای اجتماعی دیجیتال برای ایجاد آگاهی و درآمد از برند است. ۵. اندازهگیری YOUTUBE قوی است و کمپینها را میتوان به راحتی تنظیم کرد
به طور خلاصه
دیدگاهتان را بنویسید