IGTV اینستاگرام چیست؟

IGTV چیست؟
تلویزیون اینستاگرام یا بیشتر با نام IGTV شناخته میشود، پلت فرم ویدئویی طولانی اینستاگرام است. شما میتوانید آن را بهعنوان چیزی شبیه به یوتیوب ببینید. با IGTV، میتوانید محتوای ویدئویی بهینهشده برای موبایل را تا 60 دقیقه به اشتراک بگذارید. این با 60 ثانیه ویدئویی که میتوانید در یک پست کلاسیک اینستاگرام به اشتراک بگذارید، فاصله زیادی دارد.
بنابراین برای پاسخ به سوال “IGTV چیست؟ این یک پلتفرم مبتنی بر اینستاگرام برای تقویت استراتژی بازاریابی ویدئویی شما است.
چرا از IGTV استفاده کنیم؟
ویدیو معمولاً از سایر انواع محتوا در هر پلتفرم رسانه اجتماعی ، حتی در اینستاگرام، بهتر است. ویدئو قالب محتوایی است که کاربران IG به احتمال زیاد با آن درگیر هستند. این تبدیل به یک رسانه قدرتمند برای برندها و بازاریابان برای تعامل با مشتریان بالقوه و موجود شده است.
با IGTV، میتوانید استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود را تقویت کرده و کسبوکار خود را به طور مؤثرتری ارتقا دهید. اکنون میتوانید ویدئوهای جذابتری بسازید، زیرا IGTV به شما امکان میدهد ویدئوهای کوتاه 15 ثانیه و حداکثر 10 دقیقه آپلود کنید. اگر یک حساب تأیید شده دارید، حتی میتوانید ویدئوها را تا یک ساعت آپلود کنید.
نحوه استفاده از IGTV
حالا که میدانید IGTV چیست، سوال بعدی این است که چگونه از آن استفاده میکنید؟
برای شروع استفاده از IGTV، باید یک حساب کاربری اینستاگرام داشته باشید. از آنجا میتوانید کانال IGTV خود را ایجاد کنید که بعداً در مورد آن بیشتر به شما خواهم گفت.
پس از ایجاد حساب اینستاگرام خود، میتوانید وارد IGTV شوید. میتوانید ویدئوهای سازندگان و تأثیرگذاران محتوای موردعلاقه خود را مرور و تماشا کنید یا ویدئوهایی را جستجو کنید که علاقه شما را برانگیخته است. اما IGTV چیزهای بیشتری جز مرور و تماشای ویدئوهاست.
همچنین میتوانید با استفاده از برنامه اینستاگرام یا برنامه IGTV ویدئوهای خود را در IGTV آپلود کنید. میتوانید پیشنمایش ویدئوی IGTV خود را در استوری اینستاگرام یا پست اینستاگرام اضافه کنید. همچنین میتوانید پخش زنده استوری اینستاگرام خود را در IGTV به اشتراک بگذارید.
چگونه کانال IGTV خود را ایجاد کنیم
درگذشته، IGTV قبل از اینکه بتوانید ویدئوها را در IGTV آپلود کنید، از شما خواسته بود که یک کانال IGTV داشته باشید. اما اینستاگرام قبلاً این ویژگی را حذف کرده است و تنها چیزی که اکنون برای داشتن یک حساب IGTV نیاز دارید، داشتن یک حساب اینستاگرام است. حساب کاربری شما به شما امکان میدهد ویدئوها را از طریق برنامه اینستاگرام یا برنامه IGTV در IGTV آپلود کنید.

اگر قصد دارید از IGTV استفاده کنید، تنها چیزی که نیاز دارید یک حساب کاربری اینستاگرام است. اگر یکی ندارید، ایجاد آن بسیار آسان است.
الزامات IGTV چیست؟
قبل از آپلود اولین ویدئوی IGTV خود، عاقلانه است که قوانین و مشخصات مهم را بدانید تا همه چیز بهخوبی پیش برود.
در اینجا برخی از الزاماتی است که باید در نظر داشته باشید:
- مدت ویدئو: ویدئوها باید بین 15 ثانیه تا 10 دقیقه باشند. بااینحال، حسابهای تأیید شده میتوانند ویدئوهای طولانی تا 60 دقیقه آپلود کنند و شما باید آنها را از رایانه آپلود کنید.
- نوع فایل ویدئویی: فرمت فایل ویدئویی باید MP4 باشد.
- نسبت تصویر/ ابعاد ویدئو: ویدئوها باید عمودی باشند. حداقل نسبت تصویر 4:5 و حداکثر 9:16 است. فقط با چرخاندن گوشی خود میتوانید ویدئوهای منظره را بهصورت تمام صفحه در برنامه تماشا کنید.
- اندازه ویدئو: برای اندازه ویدئو، حداکثر اندازه فایل برای ویدئوهای 10 دقیقه یا کمتر 650 مگابایت است. برای ویدئوهای تا 60 دقیقه، حداکثر 5.4 گیگابایت است.
- محتوای ویدیویی : اینستاگرام قصد دارد تجربه ای با کیفیت را برای همه کاربران حفظ کند. برای حفظ این موضوع، اینستاگرام میتواند ویدیوهایی را که با دستورالعملهای انجمن اینستاگرام مطابقت ندارند حذف کند .
چگونه ویدئوهای IGTV خود را آپلود کنیم
آپلود ویدئوها در IGTV بسیار آسان است. شما دو گزینه برای انجام آن دارید: از طریق دسکتاپ یا از دستگاه تلفن همراه خود.
اجازه دهید نحوه انجام آن را با شما در میان بگذارم.
آپلود از دسکتاپ
برای آپلود از دسکتاپ، در مرورگر خود به instagram.com بروید .

هنگامی که در اینستاگرام هستید، به پروفایل خود بروید. به دنبال تب IGTV باشید که در زیر جزئیات نمایه خود یافت میشود.

وقتی در تب IGTV هستید، به دنبال دکمه «آپلود» بگردید و روی آن کلیک کنید. در صفحه بعدی، می توانید یک ویدیو آپلود کنید.

یک ویدئو را برای آپلود انتخاب کنید. هنگامی که یک ویدئو را انتخاب کردید، به طور خودکار یک جلد برای شما ایجاد میکند، یا اگر بخواهید، میتوانید عکس روی جلد عمودی خود را آپلود کنید. عنوان و توضیحات ویدیوی خود را بنویسید.

وقتی جزئیات ویدئوی جدید خود را آماده کردید، تنها چیزی که باقی میماند این است که روی دکمه «پست» کلیک کنید و بسته به اندازه ویدیو و سرعت آپلود اینترنت، ویدیوی شما در چند دقیقه منتشر خواهد شد. اگر قصد دارید آن را برای بعداً پست کنید، فقط روی “ذخیره پیش نویس“ کلیک کنید و ویدیوی شما به عنوان پیش نویس ذخیره می شود تا زمانی که تصمیم به انتشار آن بگیرید.
آپلود از دستگاه همراه
اگر از تلفن همراه استفاده می کنید، به دو روش می توانید ویدیوهای IGTV خود را آپلود کنید: استفاده از اینستاگرام یا استفاده از برنامه مستقل IGTV
برای ارسال ویدئوهای IGTV با استفاده از برنامه اینستاگرام خود، ابتدا باید به پروفایل خود بروید. سپس روی نماد ⊞ موجود در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.

پس از کلیک بر روی دکمه، در منو، روی IGTV Video کلیک کنید . سپس از شما می خواهد که انتخاب کنید کدام ویدئو را می خواهید آپلود کنید.

هنگامی که یک ویدئو را انتخاب کردید، فقط عنوان و توضیحات را پر کنید.

اگر با جزئیات ویدئوی خود خوب هستید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که اگر کارتان تمام شد روی «پست به IGTV» ضربه بزنید یا اگر قصد دارید بعداً آن را منتشر کنید، روی «ذخیره بهعنوان پیشنویس» ضربه بزنید.
حالا بیایید به نحوه آپلود ویدیو با استفاده از برنامه IGTV برویم. آپلود با استفاده از برنامه IGTV تقریباً مشابه آپلود با استفاده از برنامه بومی اینستاگرام است. با این وجود، در اینجا نحوه انجام این کار آمده است. IGTV خود را باز کنید. در صفحه اصلی، نماد 十 را در بالا سمت راست خواهید دید. روی آن کلیک کنید.

با کلیک بر روی آن، میتوانید یک ویدئوی هندزفری ضبط کنید یا یک ویدیو را از گالری خود انتخاب کنید.

هنگامی که ضبط را تمام کردید، یا یک ویدئو را انتخاب کردید، از شما میخواهد که یک عکس روی جلد انتخاب کنید.

وقتی انتخاب یک تصویر روی جلد را تمام کردید، باید عنوان و توضیحات ویدئوی خود را پر کنید. بسیار شبیه به هنگام آپلود با استفاده از برنامه اینستاگرام

اگر تکمیل جزئیات ویدئوی خود را تمام کردهاید، اگر میخواهید فوراً آن را منتشر کنید، فقط روی «پست در IGTV» یا اگر قصد دارید بعداً آن را منتشر کنید، روی «ذخیره بهعنوان پیشنویس» ضربه بزنید.
چگونه ویدیوی IGTV را به استوری اینستاگرام خود اضافه کنید
اکنون، علاوه بر آپلود و ویدئوها در کانال IGTV خود، میتوانید ویدئوی IGTV خود را نیز به استوری اینستاگرام خود اضافه کنید و استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود را افزایش دهید.
میتوانید از ویدئوی IGTV خود دوباره استفاده کنید و آن را بهعنوان پیوندی به استوری اینستاگرام خود اضافه کنید. ارسال ویدئو در استوریهای IG داستان شما را غنیتر و جذابتر میکند. همچنین به بینندگان شما اجازه میدهد تا محتوای IGTV شما را دریافت کنند.
اجازه دهید به شما بگویم چگونه میتوانید پیوند IGTV را به استوری اینستاگرام خود اضافه کنید.
به صفحه سازنده استوری خود بروید، سپس آنچه را که قصد دارید در استوری خود پست کنید اضافه کنید. در قسمت بالای صفحه، نماد “پیوند“ را خواهید دید. روی آن ضربه بزنید.

در صفحه بعدی، ویدئوی IGTV را که می خواهید از کانال IGTV خود پیوند دهید، انتخاب کنید.

وقتی انتخاب ویدئو را تمام کردید، روی نماد ✓ یا دکمه «انجام شد» کلیک کنید.

وقتی این کار را انجام میدهید، پیوندی به ویدئوی IGTV شما بهعنوان پیوند Swipe-up در استوری اینستاگرام شما ظاهر میشود و با کلیک روی آن، ویدئو باز میشود.
چگونه پخش زنده استوری اینستاگرام خود را در IGTV خود به اشتراک بگذارید
خوب پس، علاوه بر افزودن ویدئوی IGTV خود به استوری اینستاگرام خود، می توانید پخش زنده اینستاگرام خود را نیز در IGTV خود به اشتراک بگذارید.
با این کار، ویدئوهای زنده شما بیش از 24 ساعت دوام خواهند داشت. IGTV همچنین ویدئوی زنده شما را در تب IGTV در پروفایل اینستاگرام و کانال IGTV شما ذخیره میکند. این به افراد بیشتری اجازه میدهد تا محتوای شما را مشاهده کنند.
پس چگونه میتوانید ویدئوی لایو خود را در اینستاگرام پس از پایان آن در IGTV به اشتراک بگذارید؟
پس از پخش زنده خود، مطابق شکل زیر روی «اشتراکگذاری در IGTV» در منو ضربه بزنید.

مراحل بعدی مانند آپلود یک ویدئو در IGTV در دستگاه تلفن همراه خود با استفاده از برنامه اینستاگرام است.
موارد زیر را در نظر داشته باشید:
- پخش مجدد ویدئوی زنده شما شامل هیچگونه پسندیدن یا نظری از ویدئوی زنده اصلی شما نخواهد بود.
- هنگامی که ویدئو را در IGTV به اشتراک بگذارید، تعداد بینندگان شما برای ویدئوی زنده شما دوباره راهاندازی میشود.
- شما نمیتوانید ویدئوی زنده خود را قبل از اشتراکگذاری آن در IGTV ویرایش یا برش دهید.
شما همچنین می توانید ویدئوی زنده خود را در تلفن خود بارگیری کنید، بنابراین میتوانید به استفاده مجدد از آن ادامه دهید.
چه چیزی را باید در IGTV پست کنید؟
ازآنجاییکه اکنون میدانید چگونه از IGTV استفاده کنید و چگونه ویدئوها را آپلود کنید، ممکن است بخواهید فوراً آن را امتحان کنید. اما شما باید این را بدانید، برای اینکه بتوانید بیشترین بهره را از IGTV خود ببرید، باید برنامه مناسبی داشته باشید. شما باید ایدهای از نوع محتوایی که میخواهید پست کنید داشته باشید. داشتن یک استراتژی به شما احساس جهت میدهد و تمام محتوای شما با یکدیگر همسو میشود.
فیلمهای آموزشی
یکی از راههای عالی برای ایجاد تعامل از طریق فیلمهای آموزشی مفید است.
شما میتوانید موضوعات مختلفی را در صنعت خود پوشش دهید. چه راهی بهتر از یک آموزش ویدئویی برای نشاندادن نحوه عملکرد یک محصول؟ اکنون که میتوانید ویدئوهای طولانیتری را با IGTV آپلود کنید، میتوانید بهراحتی ویدئوهایی را به اشتراک بگذارید که به بینندگان خود نحوه انجام یا استفاده از چیزی را نشان میدهند.
بهعنوانمثال، میتوانید یک راهنمای آموزشی در مورد اینکه چگونه بازاریابان میتوانند محتوای آنها را مطالعه کنند ایجاد کنید. به آنها بیاموزید که به چه معیارهای محتوا توجه کنند و چگونه میتوانند آنها را تجزیهوتحلیل و بهبود بخشند.
مثال دیگر میتواند نشاندادن این باشد که چگونه محصول شما میتواند مشکلات مشتریان شما را برطرف کند. شما نهتنها ویژگی محصول را برجسته میکنید، بلکه راه حلی برای مشکلات مشتریان خود نیز ارائه میدهید.
مفاهیم ویدئویی آموزشی بیشتری وجود دارد که میتوانید آنها را بررسی کنید. فقط به دنبال کاری باشید که دوست دارید انجام دهید و میتوانید از آن محتوای باکیفیت بسازید.
راه عالی برای انتقال دانش بهصورت مجازی چیست؟
از طریق IGTV، میتوانید ویدئوهای آموزشی را بهصورت مجازی در مورد هر چیزی که در آن متخصص هستید به اشتراک بگذارید. میتوانید در مورد مفاهیم و موضوعاتی کهدانش قابلاعتماد و قابل اعتمادی در مورد آنها دارید بحث کنید.
یکی از موارد موردعلاقه من برای تماشای آنلاین فیلمهای آموزشی در مورد بازاریابی دیجیتال است. درک چیزها و درک مفاهیم اگر یک متخصص آنها را توضیح دهد آسانتر است؛ بنابراین، اگر دانش خود را در زمینه تخصص خود به دیگران منتقل کنید، قطعاً ویدئوهای آموزشی یک موفقیت خواهند بود.
فقط مطمئن شوید که ویدئوهای آموزشی شما برای مبتدیان و بهراحتی قابلدرک هستند تا مخاطبان شما با اصطلاحات پیچیده غرق نشوند.
پشت پرده
آیا تابهحال کنجکاو شدهاید که چگونه چیزها ساخته میشوند و چگونه کارها در پسزمینه اجرا میشوند؟ همه دارند.

به اشتراک گذاشتن آنچه در پشتصحنه میگذرد با مخاطبان راهی عالی برای ایجاد شفافیت در برند شماست. آنچه در ساخت محصولات شما انجام میشود را برای آنها فاش کنید. بهعنوانمثال، اگر تجارت شما در مورد مکملهای سلامتی است، میتوانید به مخاطبان خود نشان دهید که چگونه کپسولهای خالی به مکملهای شما تبدیل میشوند.
علاوه بر این، شما همچنین میتوانید نحوه کار کارکنان خود را نشان دهید. اگر خدمات تعمیر را اجرا میکنید، میتوانید ویدئویی از نحوه تعمیر کولرگازی یا تعمیر کوره توسط کارکنانتان نشان دهید. نشاندادن نحوه انجام کارها راهی عالی برای ایجاد اعتماد با مشتریانتان است.
بهترین روشهای IGTV
ازآنجاییکه اکنون چند ایده در مورد آنچه که میتوانید در IGTV خود پست کنید دارید، اکنون نکات و بهترین روشهایی را به اشتراک میگذارم که به شما کمک میکند تأثیر خود را بهینه کنید.
با زیباییشناسی خود سازگار باشید
درست مانند حساب اینستاگرام خود که در آن زیباییشناسی ثابت و خاصی را حفظ میکنید، همین مورد با IGTV نیز کار میکند. داشتن یک زیباییشناسی ثابت یک عامل مهم برای تلاش شما برای برندسازی است. به یک طرح رنگی، فونتها و مضامین ثابت بچسبید.
مهمترین اطلاعات را در ابتدا قرار دهید
مردم معمولاً بهسرعت فیدهای خود را مرور میکنند، بنابراین شما فقط یک پنجره کوچک از زمان برای جلبتوجه آنها دارید. به همین دلیل، مطمئن شوید که ویدئوی IGTV شما دراسرعوقت مخاطبان شما را جذب میکند. اجازه ندهید توجه خود را از دست بدهند یا به آنها دلیلی برای کشیدن صفحه بعدی بدهید.
برای داشتن یک قلاب قانعکننده، دراسرعوقت به سؤالات زیر پاسخ دهید:
- ویدئو در مورد چیست؟
- چرا باید به تماشا کردن ادامه دهید؟
- اختیاری: این برای چه کسی است؟
- اختیاری: مدتزمان ویدیو چقدر خواهد بود؟
اگر در چند ثانیه اول ویدئوی خود به این سؤالات پاسخ دهید، بازدیدهای طولانیتر و باکیفیتتری خواهید داشت.
ارتقاء متقابل
برای تقویت تعامل با ویدئوهای IGTV خود، باید مخاطبان هدف خود را ببینند. برای انجام این کار، باید ویدئوهای خود را از طریق کانالها و پلتفرمهای مختلف تبلیغ کنید. علاوه بر پیشنمایش آنها در فید و استوریهای خود، میتوانید پیوند را در فیسبوک، توییتر، خبرنامههای ایمیل و دیگر پلتفرمهای رسانه اجتماعی که در آن هستید به اشتراک بگذارید.
با استفاده از هشتگهای مرتبط، توضیحات را بهینه کنید
برای بهبود دید ویدئوهای IGTV خود، باید هشتگهای مرتبط اینستاگرام را در توضیحات خود اضافه کنید تا حتی کسانی که شما را فالو نمیکنند نیز بتوانند آنها را کشف کنند. این اجازه میدهد تا ویدئوهای شما توسط مخاطبان مرتبط و نه فقط دنبالکنندگان فعلی شما دیده شود.
برای پستهای خود برنامهریزی کنید،
داشتن یک تقویم مناسب برای انتشار پستهای رسانههای اجتماعی از جمله IGTV ضروری است. با یک تقویم انتشار، میتوانید بهراحتی محتوای خود را تجسم کنید، برنامهریزی کنید و پستهای خود را به طور مؤثرتری سازماندهی کنید.
دیدگاهتان را بنویسید