طرح رویداد استارت‌آپی فروشی‌نو

گسترش روزافزون فضای مجازی و استقبال بی‌نظیر مردم از این مصنوع بشری طی دهه اخیر بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی را به سمت این فضا سوق داده و امکانات و خصوصیات فضای مجازی سرعت و دقت را چاشنی تمامی کاربران این فضا کرده است و بسیاری آینده‌پژوهان حکم‌رانی آینده دولت‌ها را بر مبنای مداخله کامل فضای مجازی به کمک مردم پیش‌بینی می‌کنند.

بسیاری از دانشمندان بر این باورند که فضای مجازی بخش جدایی‌ناپذیر مشاغل را در آینده‌ای نه‌چندان دور شکل می‌دهند، از این رو سرمایه‌گذاری‌های کلانی را در این حوزه انجام می‌دهند.

 

 

اهداف

رویداد فروشی‌نو به دنبال افزایش فروش مشاغل حقیقی‌پایه نظیر مشاغل خرد و خانگی از طریق تشکیل گروه کاری است چراکه بسیاری از این مشاغل خرد توان تولید بسیار بالایی دارند در حالی مسئله فروش را به درستی درک نکرده‌اند و به همین دلیل توان ادامه دادن مسیر کسب‌وکار را ندارند و قبل از رشد و بلوغ از بازار حذف می‌شوند و یا ادامه مسیر را بسیار ضعیف طی می‌کنند.

از این رو رویداد فروشی‌نو قصد دارد که با تبدیل ایده‌های فروش به عمل و همچنین راه‌اندازی تیم‌های کاری از این مشاغل حمایت کند.

ساختار تشکیل گروه‌های کسب‌وکاری

هر گروه شامل افراد زیر است در صورتی که هر یک از این تخصص‌ها حضور نداشته باشند گروه تشکیل نمی‌شود و مجوز ورود به رویداد را کسب نمی‌کند:

  1. یک نفر تولیدکننده: تولیدکننده یک محصول حقیقی باشد اعم از خانگی یا صنعتی که قبلا فعالیت مجازی نداشته باشد و یا اینکه فعالیت جدی نداشته باشد.
  2. یک نفر متخصص فضای مجازی: در پلت‌فرم مدنظری که قرار است فروش انجام شود باید متخصص باشد، مثلا اگر در تلگرام قرار است فروش انجام شود نیاز است که در این فضا متخصص باشد، سایت، اینستاگرام یا سایر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها نیز به همین شکل.
  3. یک نفر طراح گرافیکی: این طراح فرقی نمی‌کند به طراحی رایانه‌ای مسلط باشد و یا گوشی تلفن همراه، مهم مسلط بودن به موضوع طراحی است.
  4. یک نفر همراه: این شخص می‌تواند در هرکدام از تخصص‌های بالا نقش داشته باشد و یا اینکه متخصص فروش باشد.

فاز اجرایی فروشی‌نو

رویداد در دو سطح یا مرحله انجام می‌شود که به شرح زیر است:

سطح اول

در این مرحله صرفا تمامی ایده‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند و هیأت داوران برای ایده‌هایی که قابلیت تجاری شدن داشته باشند مجوز ورود به سطح بعد را صادر می‌کنند ولی تمامی گروه‌ها پس از ثبت نام امکان بهره‌مندی از وبینارهای آموزشی دوره را دارند.

سطح دوم

در این مرحله نیز صرفا طرح‌هایی مورد بررسی قرار می‌گیرند که از مرحله ایده عبور کرده‌اند و قابلیت تجاری‌سازی شدن و درآمدزایی را داشته باشند و در عمل استارت‌آپ باشند.

تمامی کسانی به این مرحله وارد شده‌اند، در مدت زمان 3روز می‌بایست، تا حد توان، طرح پیشنهادی خود را با همان شکل گرافیکی که نمایش داده‌اند به شکل نرم‌افزاری موبایلی در آورند.

رقابت نهایی برای کسب رتبه‌های برتر در بین کسانی هست که علاوه طرح اولیه، بتوانند ارائه بهتری نسبت به سایرین داشته باشند و طرح تجاری آن‌ها بوم مدل کسب‌وکار دقیق‌تری داشته باشند

ساختار تشکیل گروه‌های کسب‌وکاری

هر گروه شامل افراد زیر است در صورتی که هر یک از این تخصص‌ها حضور نداشته باشند گروه تشکیل نمی‌شود و مجوز ورود به رویداد را کسب نمی‌کند:

  1. یک نفر تولیدکننده: تولیدکننده یک محصول حقیقی باشد اعم از خانگی یا صنعتی که قبلا فعالیت مجازی نداشته باشد و یا اینکه فعالیت جدی نداشته باشد.
  2. یک نفر متخصص فضای مجازی: در پلت‌فرم مدنظری که قرار است فروش انجام شود باید متخصص باشد، مثلا اگر در تلگرام قرار است فروش انجام شود نیاز است که در این فضا متخصص باشد، سایت، اینستاگرام یا سایر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها نیز به همین شکل.
  3. یک نفر طراح گرافیکی: این طراح فرقی نمی‌کند به طراحی رایانه‌ای مسلط باشد و یا گوشی تلفن همراه، مهم مسلط بودن به موضوع طراحی است.
  4. یک نفر همراه: این شخص می‌تواند در هرکدام از تخصص‌های بالا نقش داشته باشد و یا اینکه متخصص فروش باشد.

قالب

طرح‌نویسی (proposal) برای تبدیل ایده به عمل

محورهای ایده‌پردازی فروشی‌نو

  • چگونه می‌توان فروش محصولی را از راه مجازی و تشکیل گروه کاری افزایش داد

روش داوری:

1- همه آثار بعد از بررسی و رفع ایرادهای احتمالی توسط هیأت داوری پذیرش می‌شوند.

2- طبق عوامل داوری تمامی طرح‌ها با یکدیگر مقایسه می‌شوند و علاوه بر 3گروه اول 5 گروه بعدی نیز شناسایی و تجلیل می‌شوند.

عوامل داوری

  • نوآوری و خلاقیت در طرح و ایده ارائه شده
  • انتخاب اسم طرح (برند)(ترجیحا فارسی)
  • تکمیل بوم کسب‌وکار
  • تکمیل بودن گروه(یک نفر گرافیست، یک نفر تولیدکننده، یک نفر متخصص شبکه‌های اجتماعی و یک نفر متخصص فروش(اختیاری))
  • داشتن استانداردهای لازم صفحه فروش مجازی(شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های ایرانی یا خارجی فرقی ندارند فقط در هرجا که محل فروش مجازی شما باشد باید استانداردهای آن رعایت شود.)

روش ارسال آثار:

تمامی متن‌ها و تصاویر (طرح نهایی) در آخر به‌صورت یک فایل pdf به آدرس forooshinow@majazistacademy.ir ارسال شود.

نکته: اگر سوال داشتید نیز از حساب کاربری تلگرامیhttps://t.me/majazistAdmin  سوال شود.

نکته: هزینه ثبت نام در رویداد 40هزارتومان برای هر گروه است.

 

لینک دانلود فایل پی وی اف