اهمیت زمان بر کار
اهمیت زمان بر کار
یک روز ۸۶۴۰۰ ثانیه است چگونه است که برخی اشخاص سازمانهای بزرگ و در زمان یاد شده اداره می کنند. در حالیکه برخی دیگر در همین زمان قادر به اجرای سادهترین کارها نیز نیستند. ارزش یک صدم ثانیه را از دونده پرسید المپیک مدال نقره گرفته است برای دانستن ارزش یک دقیقه از کسی که از قطار جا مانده است بپرسید.
زمان با ارزش ترین وجه زندگی و سرمایه انسان است فرصت های دوباره به دست میآید. ولی زمان هرگز تکرار نمی شود ممکن است. یک سرمایه دار ورشکسته و تلاش دوباره سرمایه خود را به دست آورد و در دوران جوانی و عمر از دست رفته او هرگز باز نمی گردد. زمان, همانند تیری که از کمان رها شود هرگز باز نمی گردد زمان را نمی توان حفظ کرد و نه دوباره تسخیر کرد موفقیت و شکست هر کس بستگی به نحوه استفاده از وقت دارند بنابراین زمان گران قیمت برای کسانی است که بخواهم قهرمان و موفق شوند باید زمان را با ارزش ترین سرمایه تلقی کرد همانطور که برای مخارج بودجه بندی می شود برای زمان هم باید برنامه ریزی کردزمان هم باید با دقت محاسبه شود که صرف چه اقدامی شده است نماید فقط به به صرفه جویی های مادی بلکه باید به صرفه جویی های زمان کوتاه هم اندیشید همه انسانهای بزرگ ارزش فراوانی برای وقت قائل بودند و علمای بزرگ اسلام اتلاف وقت را گناه می دانستند.
تعریف مدیریت زمان (اهمیت زمان )
برای رسیدن به بهترین روش کار در زمان معین باید برای حل زیر را به کار گیرید.
- فهرست اهداف دراز مدت خود را بنویسید.
- درجه اولویت این اهداف را تعیین کنید و مقابل هر هدف بنویسید.
- کارهای لازم را در نیل به اهداف و اولویت یک را تهیه کنید.
- درجه اولویت این کارها را تعیین کنید و کارهایی با اولویت یک را مشخص نمایید.
- برنامه زمانی انجام کارهای مشخص با اولویت ۱ را تهیه کنید.
- کارهای با اولویت ۱ را طبق برنامه انجام دهید.
فرآیند بهبود مدیریت زمان برای تسلط بر زمان در انجام فعالیت ها باید به موارد زیر توجه داشت.
- حساس شدن ذهن افراد نسبت به عمر به عنوان اصلی ترین سرمایه
- آسیب شناسی و دلایل اختلاف زمان
- جستجوی راه حلهای برای پیشگیری از اتلاف زمان و به کارگیری تدریجی آنها در زندگی شخصی و کاری
مدیریت زمان یعنی انضباط شخصی پدیده نظم در مدیریت زمان و در زندگی انسان بسیار مهم و ارزشمند است. چرا که باعث میشود انسان از این طریق بهتر و سریعتر به مقصود و هدف های خود دست یابد و از اعتماد به نفس بالاتر بهره مند گردد. بنابراین; در مدیریت زمان نظم در سرلوحه تمام امور قرار دارد کلید طلایی مهمترین و اساسی ترین عوامل مدیریت زمان نظم می باشد.
دیدگاهتان را بنویسید